Grillsäsongen är i full gång

Ni som följer mig vet ju att jag grillar året om men nu när värmen är här så grillar jag ju förstås ännu mer. Varje helg så tänds grillen. Ibland blir det långgrillning och ibland kortgrillning. Det roligaste är förstås att grilla low and slow under lång tid, blir dessutom köttbiten fantastiskt god så är ju lyckan total ;-)

grillad sparris, kyckling och t-bone steak
Grillad sparris, kyckling och t-bone steak.
 Den här gången blev det dock en rätt så enkel grillning. Jag marinerade kycklinglårfileér (klart godaste kycklingdelen tycker jag) och slängde på grillen. Grillade även T-bone steak som ju är så gott. Och såklart sparris som ju är i säsong nu. Äter sparris hela tiden ;-)

Grillat är godast!

Såsen jag gjorde baserades på en enkel majonäs (egengjord) som jag sedan smaksatte med egengjord ramslökspesto. Riktigt gott!

ugnsrostad sötpotatis
Till det grillade blev det ugnsrostad sötpotatis och paprika.


Vill du få lite fler tips på vad du ska grilla så kan du gå in under etiketten "grillat" så hittar du alla mina recept.

Kommentarer