Min sommarsemester

Ja, jag vet, jag har haft extremt dålig uppdatering under semestern men det har varit väldigt medvetet. Jag har helt enkelt haft semester, inte lagat någon speciell unik mat, grillat mycket, ja fram till grillförbudet kom vill säga (snyft). Men, nu börjar jag arbeta igen på måndag så nu kör vi nya tag med bloggen, förhoppningsvis lite ny härlig mat.

Ska börja med att visa lite semesterbilder. Förutom att vi har varit ute med båten otroligt mycket denna sommaren så har vi även hunnit med lite miniutflykter. Vi inledde semestern med att åka till Lalandia i Rödby. Vi har varit där tror jag 7 gånger nu, lika kul varje gång tycker vi men från och med nästa år så får vi nog välja något nytt ställe. Barnen älskar ju att bada i poolen, åka vattenrutschkanor osv. Lalandia är verkligen perfekt för det. Vi var där med våra vänner och vi hade supertrevligt. Ni ser lite bilder därifrån nedan.



Sommaren har ju som ni vet varit helt underbar så det har blivit mycket båtliv. Vi har våra favoritöar ute i skärgården då vi utgår ifrån Björlanda kile. En dag åkte vi även till södra skärgården men det har jag redan skrivit om HÄR.




En annan tripp vi har gjort gick till Apelviken i Varberg. Har ni inte varit i Apelviken så tycker jag ni ska åka dit. Vi inledde dagen med att åka till Varbergs fästning, gick runt där lite, åt på restaurangen som ligger där, Fästningsterrassen. Superbra läge och god lunchmat. Sedan åkte vi vidare till Apelviken, låg och solade och badade på den härliga stranden. Så härligt vatten och bara sandbotten!

Kallbadhuset i Varberg

Varbergs fästning



Fish & Chips

Caesarsallad

Apelviken



Jag har ju ett litet favoritställe i Bohuslän som heter Grebbestad. Förr om åren åkte jag dit varje sommar men nu var det faktiskt flera år sedan jag var där. Grebbestad är inte stort men väldigt mysigt tycker jag. Vi gick på bryggan där i några timmar, shoppade, åt lunch och kollade in alla tjusiga båtar. Sedan tog vi bilen någon kilometer bort till Tanumstrand och badade i deras badland. De har en inte allt för stor pool inomhus med en vattenrutschkana och en lite mindre utomhuspool där man även kan ligga och sola, lyssna på lite skön livemusik och njuta. Barnen tyckte det var jättekul.











Ja, där fick ni lite smakprov på vad vi haft för oss den här semestern. Idag spöregnar det här i Göteborg. Typ första regnet på flera månader så det behövs verkligen. Vi har haft några småskurar men inget som har gagnat växterna direkt. Och som ni vet så älskar jag ju att grilla och här i Västra Götaland så råder det fortfarande grillförbud men förhoppningsvis så kanske de lättar på det nu när det regnar så mycket. Hoppas!! :-)


Kommentarer