Marinerade grillade grönsaker

Nu hoppas jag att alla ni där ute har tagit fram grillen från förrådet även om vädret inte är supertoppen, i all fall inte här i Göteborgstrakten. Som ni säkert vet står våra grillar framme året om och jag grillar också året om även om det ju såklart blir mycket mer nu när våren är här.

Vegonade Garlic & Parmesan

Är du en sådan som bara grillar kött? Då måste du tänka om och börja grilla lite grönsaker också. Grönsakerna får en helt annan smak i grillen och om du dessutom ger de en god marinad innan så blir det supergott! Den här marinaden testade jag för första gången i helgen som gick då den var en av produkterna från senaste Smakboxen. Vegonade från Paul och Thom, just den här smaksatt med vitlök och parmesan. 

Jag marinerade helt enkelt grönsakerna med den här några minuter innan de åkte på grillen. Jag saltade också lite extra då jag gillar salt ;-)


Här ovan ser ni sparris, röd paprika, fänkål och morot. Supergoda att grilla allihopa!


Serverades med kokt potatis och grillad kycklinglårfilé. 


Grönsakerna fick en lagom smak av vitlök och parmesan, väldigt gott! Kan rekommendera!

Kommentarer