Passion för mat 2020

Förra helgen var det så dags för matmässan Passion för mat igen. Vet inte hur många gånger jag gått på den mässan nu men som vanligt så var jag supernöjd med allt. Efter att de i många år hållit till i Eriksbergshallen på Hisingen är de numera i Åby Arena, nu för andra året i rad. Mycket större hall och man slipper gå och trängas hela tiden vilket såklart uppskattas.

Många av utställarna känner man igen från år till år men en del nya hade också tillkommit. Jag har några favoriter som jag alltid handlar ifrån men det är såklart också kul att testa nya produkter. Nedan kommer en bildserie så ni kan se litegrann hur det såg ut.

Meraki
Det blev oliver ifrån Meraki!

Mmm, finns det något vackrare än oliver!

Larsviken
Köper alltid chips ifrån Larsviken. Det är även därifrån jag köper min sättpotatis.

Massor med härlig frukt från Lundgrens primörer.


Adams rib rubb
Hur glad blev jag inte när jag såg att Adams rib rubb hade börjat säljas igen! Den har varit borta ifrån marknaden under ca 2 år. Detta är min favoritrubb och den säljs av Grillshop´n

Olivoljor finns det gott om på mässan. 



Så mycket härlig frukt!

Och givetvis måste man inta ett styck ostron på mässan....eller två ;-)

De här olivoljorna köpte jag med mig hem. Ska bli spännande att se hur de smakar! Kommer ifrån Olivlunden som håller till i Alingsås utanför Göteborg.

Och Tareq Taylor var förstås på plats. Den här gången lagade han mat med barn.

Tareq Taylor

Det blev en hel del produkter som fick följa med hem som du kan se på nedan bilder. Väldigt mycket korv blev det av någon anledning ;-) Men....korv är gott och framför allt de här goda korvarna.


Ost ifrån Gäsene mejeri, mycket goda!

Lite olika olivoljor och balsamvinäger.

Massa härliga frukter och bär.

Och favoriterna från Bjäre kyckling fick förstås följa med hem - miniklubbor. Hittar tyvärr aldrig de här i någon affär här hemma.....

Och lite goda kryddor, rubbar och marinader, allt för grillen.
Ja, vi syns nästa år igen Passion för mat!

Kommentarer