ALP med Anna Hallén

Ni som följer min blogg vet säkert att jag äter en lågkolhydratkost, ett mellanting mellan Paleo och LCHF. När jag hoppade på LCHF för första gången för snart 7 år sedan så funkade det jättebra på mig, jag gick ner i vikt rätt så snabbt men kom sedan till en gräns då det inte hände så mycket mer, jag började till och med gå upp i vikt om än väldigt långsamt. Vad jag än gjorde så funkade ingenting. Jag vet hur man ska äta, jag vet hur man ska träna men nej, inget hände.


I somras fick jag nys om en kurs som Anna Hallén skulle starta upp i augusti. En kurs baserad på hennes egna erfarenheter och hennes egen forskning. Hon hade/har haft samma problem som jag själv med den "omöjliga" kroppen som inte vill gå ner i vikt. Kursen eller kosthållningen heter ALP (Annas leptin protokoll) och den går ut på att man ska äta på ett visst sätt som gynnar levern, tarmen och lymfsystemet. Grunden är paleo dvs sockerfritt, spannmålsfritt och mjölkfritt. Så naturliga produkter som möjligt, inga halvfabrikat osv. Man äter endast 3 mål om dagen, frukost, lunch och middag. Inget där emellan. Fokus ligger på levern, tarmen och lymfsystemet. Man delar upp maten på ett visst sätt, tex äter man aldrig kolhydrater, protein och fett samtidigt, i alla fall inte de 12 första veckorna. En måltid kan tex bestå av bara fett, eller bara kolhydrater, eller proteiner och fett. Ni kan läsa mer om ALP på Annas egen hemsida.

Jag hoppade på den här kursen i mitten av augusti och kör fortfarande på med den kosten. Jag har börjat lägga till en del tillägg och flera tekniker. Hela kursen har gått på Facebook, i en grupp där vi varit flera som gått samtidigt och där Anna hela tiden har funnits för stöd och support. Jag har hittills gått ned 10 kg vilket känns jättebra. Jag har fått fart på mitt lymfsystem som jag vet har stått still och jag känner mig allmänt piggare. Jag vet många i fb-gruppen som fått fantastiska resultat och som gått ner massor av kilon så det här funkar verkligen.

Anna har nu också precis släppt en ny bok som handlar om just ALP. I den här boken står allt som du behöver för att köra igång vilket jag tycker att du ska göra om du precis som jag provat allt annat och inget fungerar. Du hittar boken på Adlibris och idag är det cyber monday vilket betyder att du får ett presentkort värt 100 kr om du handlar för 500 kr eller mer! Du hittar boken HÄR.

Det finns också en öppen fb-grupp som du kan följa om du vill veta mer och se hur det går för de andra som köpt boken: https://www.facebook.com/groups/ALPmedAnna/

Kommentarer