Test av växtbaserad creme fraiche från Planti

Fick hem lite veganska produkter ifrån Planti. Nej, jag är ju absolut inte vegan men man måste ju inte vara vegan för att äta mjölkfria produkter. I grund och botten tycker jag att de flesta sådana här produkter har en alldeles för lång innehållsförteckning, de här produkterna är inget undantag men så länge man inte äter sådant här varje dag så tycker jag ändå det är okej. Håller man sig dessutom till de naturella produkterna är ingredienslistan som kortast.


Planti creme fraiche



Vad är det då jag har fått. Jo, en växtbaserad creme fraiche gjord på sojabönor. Just den här som ni ser på bilden nedan är smaksatt med paprika och chili. Den går lika bra att använda kall som varm. Den här gången valde jag att klicka den över min varma mat som en dippsås vilket blev väldigt bra. Lagom hetta från chilin, krämig och faktiskt riktigt god. Går inte att känna att det inte skulle vara några mjölkprodukter i.


Köttfärssås med stekta grönsaker och en klick creme fraiche från Planti.
Planti har flera produkter att välja mellan. Jag har också fått testa deras turkiska yoghurt, återkommer till den och även deras yoghurtar....eller gurt som det ju heter när det inte är gjort på mjölkprodukter ;-) In och kika på deras hemsida och hitta din favorit 😀

Planti ägs av den ideella stiftelsen Kavlifonden som har ett enda syfte, att förvalta och dela ut sitt överskott till välgörande ändamål. Bra va!

Kommentarer