Vegansk (mjölkfri) glass från Sia glass - Ice dream

Är du laktosintolerant? Eller vegan? Eller äter dricker du inte mjölk av någon anledning? Om du svarar ja på någon av dessa frågor så kommer du bli superglad över Sia glass nya veganska/mjölkfria glassar! Ice Dream finns i 4 härliga smaker varav 3 av dem innehåller kokosgrädde från Sri lanka. Jag har fått chansen att smaka alla 4 sorter och jag har en klar favorit ;-)

vegansk glass


vegansk glass

sia glass ice dream


Ice Dream finns som sagt var i 4 smaker: choklad, salt karamell, saltlakrits och kokospassion. Ni som känner mig vet att jag älskar lakrits så givetvis blev det min favorit, så god och packad med saltlakritssmak! Näst på tur kom kokospassion, jättegod smak av kokos och passionsfrukten, hade den haft lite mer passionsfrukt i sig hade den varit helt underbar. På tredje plats kom chokladen, mycket chokladsmak var det i den här glassen, supergott! Och sist men inte minst kom den med salt karamell, tycker den var god men lite mer sälta hade gjort den supergod.

saltlakrits
Min favorit!

Så ut och köp och berätta gärna vilken som blev din favorit :-)

ice dream


Kommentarer