Passion för mat på Åbymässan 2019

Ni som följer mig på Instagram (@matochodla) har säkert sett att jag var på matmässan Passion för mat i helgen som gick. Den här mässan är årets höjdpunkt för oss Göteborgare som älskar mat. Mässan har tidigare varit i Eriksbergshallen på Hisingen men fick i år en större mässhall i form av nybyggda Åbymässan vilket var jättebra, mycket lättare att gå där inne utan att trängas allt för mycket.

Jag tror det var en hel del nya utställare i år också vilket ju alltid är trevligt. Jag har ju några favoriter som jag alltid köper ifrån varje år tex Kryddhuset och deras kryddor, de är favoriter när det kommer till olika grillkryddor och marinader.

De här har jag nästan allihopa ;-)

Den här rubben är ny för i år. Gjord av Andreas Mathiasson som vann Grillmästarna för några år sedan. Jag har testat alla de andra och hoppas så klart att den här är lika bra.
Larsviken är ett ställe som jag brukar köpa mina sättpotatisar ifrån varje år. De gör också chips av sina potatisar vilka är mycket goda. Barnen fick några favoriter som vi köpte med oss hem. Kan verkligen tipsa om deras hemsida, de har massor av olika sättpotatisar.

Rasmus smaskar chips.


Larsviken chips

Det finns massor av olivoljor och oliver på mässan. Köpte med mig några goda oljor och även lite goda italienska och grekiska oliver.




Härliga produkter ifrån Gridelli.

Lundbergs primörer hade ett otroligt fint grönsaksstånd. Vilka färger! Här kunde jag köpt hur mycket som helst men fick ju såklart hejda mig lite grann ;-)


Så härliga färger!


Köpte hem några avocado förstås ;-)


Gigantiska ananaser!

Härlig kompott av olika citrusfrukter.
Ja, tummen upp för den här matmässan. Det enda jag saknade det här året var de olika kockkamperna som de haft förr om åren. Tror inte de hade en enda i år vilket var lite tråkigt. Brukar vara kul att kolla på när kändiskockarna tävlar emot varandra.

Här kommer lite fler bilder:

Bjärefågel var förstås på plats.

Zigges BBQ-kryddor.



En sådan här Vitamix skulle jag gärna ha!


Älskar musslor!
honung
Och honung från Djäknegården.

Kommentarer