Influensa och sådder

Här inne har det varit rätt så tyst den senaste veckan. Finns en förklaring till det..... Både jag och sambon har legat i influensan. Tror faktiskt det var första gången jag fick influensan. Inte kul! Är inne på vecka 2 nu, segt, hostar och snörvlar. Usch, blir sakta bättre och idag söndag har jag i alla fall orkat städa lite ;-)

Purjolöken heter 

Nu är vi redan inne i februari och det är dags att ta fram såpåsarna. Har redan sått purjolök och paprika som kommit upp bra, näst på tur står aubergine och kronärtskocka. Purjolöken du ser på bilden ovan heter Chinook och är en tidig sommarsort. Paprikan heter Lipari och är en avlång spetspaprika.

Tomaterna får vänta några veckor till tror jag. Det blir några nyheter i år men också en hel del gamla godingar. Gillar du chili så måste du så nu, egentligen för några veckor sedan men det funkar om du sår nu också. Vi äter inte så mycket chili här hemma så jag hoppar över det även i år. Ev kommer jag så padrones, de är ju himla goda och inte alls starka. Gott på grillen!


Jag har aldrig sått kronärtskocka förut, bara köpt färdiga plantor så det ska bli spännande att se resultatet på dem här. Sorten heter Violet de Provence och är purpurfärgad, snygg! Auberginen är som ni ser en avlång sort som heter De Barbentane.

Nu längtar jag till våren!!


Kommentarer