Acaibowl med kokosdryck och bär

Inlägget innehåller annonslänkar till Bodystore.

Jag tror jag har fått dille på smoothie och smoothiebowls. Det är ju så gott och de går att variera i oändlighet. Den här gången blev det en bowl med acaipulver i, dvs en acaibowl. Förra gången jag bloggade om den här så hade jag köpt frysta acaibär men tyvärr är de väldigt dyra så nu har jag köpt acaipulver ifrån Bodystore istället. Mycket billigare och lika gott!

acaibowl



Ingredienser
1 msk acaipulver
1 banan
en näve blåbär
en näve hallon
1-2 dl kokosdryck
Topping:
kokosflarn
chiafrön
bipollen
granola

Mixa ihop alla ingredienser. Det ska bli rätt så tjockt så anpassa kokosdrycken efter hur tjockt du vill ha det. Häll upp i en skål och lägg på toppingen. Så gott och naturligtvis så nyttigt!

acaibowl


Kommentarer