Paneng red curry

Snabblagad mat under sommaren är perfekt tycker jag. Oftast så blir det ju grillning för oss eller någon typ av sallad men nu under grillförbudet så har jag fått tänka om lite. Tex den här otroligt goda thairätten jag gjorde häromdagen. 

Man kan givetvis gå hela vägen och göra den med egen kryddmix men jag valde att använda den färdiga kryddmixen Paneng red curry ifrån Santa Maria. Underlättar givetvis. Hade även i massa härliga egenodlade grönsaker och kokosmjölk, allt serverades med ris men funkar givetvis också med nudlar om man gillar det.

paneng red curry


Ingredienser
1 kg kycklingfilé eller kycklinglårfilé
2 burkar kokosmjölk
2 påsar Paneng red curry
blandade grönsaker (jag hade paprika, morot, röd lök och squash)
salt och peppar

Börja med att strimla grönsakerna och köttet. Häll olja i en wok (eller stor stekpanna). Bryn kycklingen, salta och peppra. Ta upp och lägg åt sidan. Bryn sedan alla grönsaker, ta de hårda först såsom tex morot osv. Lägg över kycklingen igen och häll över kryddmixen och kokosmjölken. Låt koka ihop.

Härliga grönsaker!

Servera med ris, klart!




Kommentarer