Kött ifrån City gross på grillen

Har en favoritbutik när det kommer till att handla kött nämligen City gross. De slår alla andra butiker med hästlängder tycker jag. Vi har tyvärr ingen butik jättenära oss utan vi får åka ut till Kungälv vilket gör att jag inte handlar där så jätteofta. Men jag försöker att åka dit ungefär en gång varannan månad för att bunkra upp frysen med kött, kyckling och korv vilket jag gjorde häromdagen. Hittade dessa granna bitarna som du ser nedan, ryggbiff och entrecote, ser ju perfekta ut enligt min smak och de blev också fantastiskt goda på efter några minuter på grillen.

city gross
Härliga bitar med insprängt fett!


Ryggbiff och entrecote ska ju bara gå någon minut per sida i grillen. Jag brukar förbereda de genom att ta ut de i god tid ifrån kylen, gärna en timme så de hinner få rumstemperatur. Sedan gnider jag in de i lite olivolja, salta och peppra, inget mer. Grilla på hög värme någon minut per sida, det är ju en smaksak förstås men jag gillar medium rare ;-)

Ja, ni ser ju hur goa de ser ut ;-)

Imorgon går vi på semester, ska bli så himla skönt! Förhoppningsvis får jag lite mer tid över till att blogga under min ledighet, har inte känts som jag haft så mycket tid för det denna våren tyvärr. Men nu ska vi njuta av den härliga sommaren vi har fått, hoppas vädret håller i sig men det ser ju faktiskt ut så den närmaste veckan i alla fall :-)

Serverades med lite grillade grönsaker, färskpotatis och en klick bea.


Kommentarer