Champagne från Champagnehuset

Min sambo älskar champagne! Jag gillar också champagne fast inte riktigt lika mycket som Jonny ;-) Däremot så var den champagnen vi drack i fredags väldigt god! En roséchampagne som vi köpte i ett paket innehållandes 6 champagneflaskor ifrån Champagnehuset.

champagnehuset

Den i mitten testade vi i fredags efter jobbet. Mycket god!


Peter och Ingrid som är de som har startat upp Champagnehuset träffade vi för första gången i Nerja när vi var där förra året då de är vänner till min svåger. Vi träffade de även nu när vi var i Nerja i maj då de berättade lite mer om sitt arbete. Deras motto är "stora champagner ifrån små odlare" och så här så här skriver de på sin hemsida:

"ChampagneHusets filosofi är att visa fram den stora spännvidd som de små odlarna erbjuder genom sitt sätt att gör champagne utifrån årgångarnas och traktens speciella förutsättningar. Om man jämför med de stora husen som har som mål att producera exakt samma smak varje år, så kunde inte dessa små odlare ha en mer avvikande uppfattning."
Bra filosofi tycker jag 👍

Fredagslyx!
Ska man dricka dyr champagne så kan man ju lika bra se till att den är god och kommer ifrån passionerade små odlar tycker jag. Så är ni sugna på att köpa lite god champagne så gå in på deras hemsida och beställ. Man hämtar ut sina flaskor på Systembolaget.

marc herbrart


Kommentarer