Ugnsrostad potatis med Blue star

Blue star, ja så heter en av potatissorterna som jag köpte ifrån matmässan Passion för mat som var i helgen. Köpte 4 påsar med olika potatissorter ifrån Olsegården som är en av utställarna på mässan. Ja, ni ser ju på bilden nedan hur vacker den är, älskar potatisar med ovanliga färger, dessutom är de oftast väldigt goda vilket även stämde in på den här sorten. Tyvärr kan jag inte hitta sorten någonstans för försäljning för jag skulle gärna vilja ha den som sättpotatis så jag får helt enkelt spara några från den här påsen och plantera själv ;-)

Blue star potatis
Snygg!
 Gjorde ugnsrostad potatis idag som ni ser av bilden nedan. Serverades med en väldigt god färsk korv ifrån Härryda Karlsson. 95% kött, så ska det låta! :-)

Blue star tillsammans med mandelpotatis och sötpotatis.

härryda chark


Det blev även dessa små kycklingben ifrån Bjäre fågel, även de inköpta på mässan. Tyvärr har jag aldrig sett de i butik. Har ni sett dem? Barnen älskar dessa så vore bra om man kunde hitta de i affären.


Ha de gött! /M

Kommentarer