Veckans matsedel vecka 8

Jag höll ju på att glömma dela med mig av vår veckomatsedel denna veckan så nu kommer den lite sent kanske men hoppas ni kan få några tips ändå som funkar för resten av veckan.



Måndag: Högrevsgryta med kantareller 

Kommentar: Den här grytan gjorde jag igår söndag så på måndag blir det helt enkelt rester ifrån den grytan.


Tisdag: Grillad korv med potatismos/broccolimos

Kommentar: En av barnens favoriter. Barnen får potatismos till korvarna och jag gör ett broccolimos till mig själv.

Onsdag: Rester

Kommentar: här kör vi rester ifrån tisdagen dvs korv och mos igen ;-)

Torsdag: Restaurangbesök

Kommentar: Min födelsedag och vi ska ut och äta på någon restaurang här i Torslanda.

Fredag: Klibbiga mangoräkor

Kommentar: Det här receptet har jag hittat inne hos Jamie Oliver. Jag tänker att den här rätten får bli en del av en plocktallrik. Min dotter har tjatat om att vi ska äta plocktallrik ett tag nu så därför får det bli en sväng till saluhallen där jag plockar ihop lite olika saker såsom tex parmaskinka, ostar, korvar, oliver mm. Funkar alltid! :-)

Lördag och söndag: På lördag ska jag ha kalas och jag tänkte göra en stor fisksoppa som räcker till alla. Får återkomma med det receptet! På söndag skulle jag gissa på att det blir något grillat :-)

Vad äter ni denna veckan???



Kommentarer