Nyårsafton 2017

God fortsättning på er, jag hoppas ni hade en härlig avslutning på året! Vi hade en härlig nyårsafton hemma hos goda vänner. God mat, gott sällskap, lite raketer mm. Vi är 2 par familjer som har firat nyår ihop nu i många år, vi brukar turas om att vara hemma hos varandra. I år var vi hos dem så jag slapp laga mat ;-)

dukning

nyårsmiddag

Vi fick en god skagentoast till förrätt, älg med potatisgratäng till huvudrätt och en glassbomb till efterrätt. Jättegott allting!






 Vid 12-slaget så körde vi upp lite raketer men också en rislykta. Den var nästan finast ;-)

Skål darling!

Christian har fullt upp med att tända tomtebloss till alla ;-)

Rislyktan på väg att stiga!

Där flög den iväg ;-)
Jag är fortfarande hemma och ledig med barnen hela veckan ut vilket är jätteskönt! Nu går vi tillbaka till vanligt mat tycker jag, redan imorgon bjuder jag på ett recept på en kycklinggryta. Vi syns!




Kommentarer