Enkelt och nyttigt fröknäcke

Idag gjorde jag mina goda fröknäcken igen. Dem är så himla goda och lättgjorda så har ni inte testat att göra de så gör det! Passar perfekt för dig som äter LCHF eller Paleo. Har du inte alla fröer hemma så gör det inget, dubbla av något annat istället. Majsmjölet kan du tex byta ut mot hasselnötsmjöl om du hellre vill det eller utesluta helt men jag tycker de håller ihop lite bättre med mjölet.

fröknäcke

Jag använder mig av mitt vanliga recept för fröknäcke. Det du ska tänka på är att kika till de ibland när de står i ugnen för har man lite för varmt så bränns de lätt. Jag brukar också lufta ugnen ca 2 ggr under tiden för att släppa ut lite fukt.

Servera med mycket smör och en god ost, så smarrigt! :-)

fröknäcke med ost

Du hittar också en video på Youtube där jag filmat när jag gör mitt fröknäcke.

Kommentarer