"Minijulafton" på juldagen

Är ni trött på julmaten ännu? Jag börjar bli lite mätt ;-) Vi hade minijulafton hos oss igår. De som kom hit var Jonnys stora barn och deras barn och barnens farmor. Hade fixat lite klassisk julmat såsom julskinka, gravad lax, sill, köttbullar, prinskorv och en kålsallad.



 Försökte mig på en juldukning som jag tror ändå jag lyckades ganska bra med ;-) Tur man har skogen utanför dörren.

Min fina bonusdotter Emelie!

All god julmat raddades upp på köksön. 

Rödbetsgravad lax, så himla god!

Mina julköttbullar!


Min kålsallad, fräscht inslag på julbordet.



Det skiljer bara 2 år mellan de här 2 killarna. Rasmus är farbror till lille Milton ;-)




Efter maten blev det julklappsutdelning. Alla barnen blev nöjda och glada!


Elina med lilla Haley.

Lilla Haley, så charmig 😘

 Efter mat och julklappar blir man så här trött:


Nu tänder vi om och siktar framåt mot nyårsafton. Vi ska hem till goda vänner på nyår så jag lagar ingen mat men tänkte ändå tipsa om lite god nyårsmat som ni kan laga. Kommer i nästa inlägg!



Kommentarer