Julafton 2017

God fortsättning! Hoppas ni hade en härlig julafton igår. Vi hade det jättebra. Vi var hemma hos min syster och hennes familj. Vi brukar köra med knytkalas vilket vi även gjorde igår. Vi kom lagom till Kalle Anka så barnen satt där en stund och kollade innan det var dags för maten.

Så fin dukning syster hade gjort!
Kollar på Kalle Anka i väntan på julklappsutdelning.
Vi började med sill och lax, hade sedan en rätt så lång paus med julklappsutdelning så barnen slapp att bli rastlösa ;-)

julmat
Gravad och rökt lax, räkor och rödbetssallad.

julmat
Och olika sillar ifrån Klädesholmen.

Efter julklapparna var det dags för den varma maten. Vi grillade lamm i öppna spisen och till det blev det klyftpotatis och auberginegratäng + rödkål och brysselkål. Mycket gott!

öppen spis


grillat lamm

Efter all mat var vi proppmätta men fick ändå  ner lite saffranskladdkaka och choklad!

Mamma och pappa, min syster med sin yngsta son, jag och mamma och Jonny med min pappa.


Familjen Bohman.

Barnen var nöjda med alla julklappar och även jag. Fick 2 st globalknivar och en gimbal för mobil som jag önskade mig. Nu ska här filmas! Den jag fick heter Zhiyun Smooth Q. Får testa den och återkomma om vad jag tycker längre fram.

Idag blir det minijulafton här hemma. Barnens farmor och Jonnys stora barn kommer. Ska bli mysigt att träffa dem också.



Kommentarer