Vinn en Smakbox med temat "Vinterfest"

Inlägg i samarbete med Smakbox.

Om några veckor är det dags för årets sista Smakbox med temat "vinterfest". Boxen kommer vara full med julkänsla och nu har du chans att vinna en box lagom till jul, en perfekt julklapp till dig själv :-)

Vet du inte vad Smakbox är så du kan du läsa om det i något av mina gamla inlägg som handlar om Smakbox.

Vad behöver du göra då för att ha chansen att vinna??

1. Följ Mat & Odla på facebook (om du inte redan gör det). Genom att följa mig där så ser du direkt när jag har nya inlägg i bloggen eller så får du massor av tips på gamla inlägg.

2. Berätta för mig i kommentarerna nedan vad din favoritjulmat är. Du kan hitta all min julmat under etiketten JUL.

Glöm inte att ange din mailadress så jag kan nå dig om du vinner.

Senast 1 december behöver jag ha ditt svar!

SMAKBOX
Foto: Annelie Andersson @anneliesblomsterochbakverk







Kommentarer

  1. Jag har lite svårt att välja, men ingen jul utan Ris a'la Malta :-)
    Gillar på FB

    SvaraRadera
  2. Janssons frestelse
    Anle14@outlook.com

    SvaraRadera
  3. Min favoritjulmat är hembakad ostkaka med grädde och mosade jordgubbar.
    gillar på facebook.

    SvaraRadera
  4. Följer på FB!

    Ingen jul utan dunderglögg! Ska tappa upp min imorgon ;)

    Cecilia.nortoft-eriksson@hotmail.com

    SvaraRadera
  5. Alla goda sillar...en god senapsill vill man inte vara utan����
    Uolsson1@live.se

    SvaraRadera
  6. Julskinka och syltad rödlök. Mums!

    Med vänlig hälsning,
    Amanda Bach
    Amanda.b90@hotmail.com

    SvaraRadera
  7. Jag vill sjunga rödkålens lovsång, för efter rödkål längtar jag varje gång … det i vårt hus ska bli julefröjd. Bara om jag får minst 3 kilo härligt mustig rödkål blir jag nöjd. Jag bryr mig inte om klappar, eller om att de andra i soffan lugnt slappar. Jag MÅSTE bara ha min dagliga ranson under julens helger. Fråga mig vad som är bäst med julen – och det är rödkålen jag väljer.

    Följer dig på fb som Paola Allegrini :)

    SvaraRadera
  8. Grönkål är min absoluta favorit. Inget julbord utan det! Jag följer dig på facebook som Jeanette Sjödin. Jag har mail: lilla_nettan@hotmail.com

    SvaraRadera
  9. Ingen jul utan en god julskinka, sylta och rödbetssallad. Det är något vi alla älskar i familjen.

    SvaraRadera
  10. Min favoritjulmat i Sverige: ingenting��. Bott 16 år i Sverige men tycker fortfarande norsk julmat är bäst! Som pinnekjøtt, ribbe och surkål och självklart riskräm. Testa:) julhälsningar Hilde (hildework@gmail.com

    SvaraRadera
  11. Ris a la Malta, för det är det enda på julbordet vi aldrig äter någon annan gång under året än just under julen :) Och jag älskar efterrätter... :)

    Jerker - jerkernilsson68@gmail.com

    SvaraRadera
  12. Pappas Janssons frestelse, alltid den. <3

    Annika, annkina@gmail.com

    SvaraRadera
  13. Min absoluta favorit är julskinkan. Det är nog mycket känslor och minnen som ligger bakom. Men tätt följt på min topplista kommer varmrökt lax och/eller laxmousse. Mums!! (Heter Ellinor G Lindahl på facebook)

    SvaraRadera
  14. Kålrotslåda
    Anle@hotmail.se

    SvaraRadera
  15. Min favorit på vårat julbord är en Omelett med dillstuvade räkor som min faster har gjort de senaste 4-5 åren och som har blivit en helt ny tradition för oss, vilket också känns roligt. Det ger en liten personlig "touch" till julbordet tycker jag.

    Mvh
    Ann-Charlotte Larsson
    leifdottir@gmail.com

    SvaraRadera
  16. Min absoluta favorit på julbordet är min svärmors fiskpaté. Krämigt god med en aningens smak av saffran. Den ska strösslas över rikligt med räkor och klippt dill innan servering. Det här är ingen traditionell julrätt i sig men hemma hos oss blir det ingen jul utan den.
    Camilla Sandmark
    kubbov30@gavlenet.se

    SvaraRadera
  17. Kan inte välja så jag säger att jag har två stycken favoriter :)
    Janssons frestelse och mina egna julköttbullar.
    paulaluxhoj5@hotmail.com

    SvaraRadera
  18. Dopp i grytan!Förra året fick jag lära mig att hela sverige inte äter det, i alla fall inte på samma sätt som jag är van vid. Vi skulle fira jul hos min sambos familj och jag undrade om jag skulle ta med dopp i gryta. "Nejdå, det är inga problem" hävdade min sambo. väl där så hade dom ingen aning om vad det var och jag fick vara utan dopp i gryta. I år är jag förberedd haha.
    theresewiksten at gmail.com

    SvaraRadera
  19. Ingen jul utan Janssons! <3 Och varje år funderar jag på varför man inte gör det oftare, det blir ju bara till midsommar och jul. Men då kanske man inte skulle tycka att det var lika gott längre? Gloria - gloria780605 at hotmail.com

    SvaraRadera
  20. finsk kålrotslåda med mycket ingefära,passar bra till både lax och skinka eller som den är för vegetarianen.
    tovling@hotmail.com

    SvaraRadera
  21. Min favorit är en helt magisk sillsallad som min svärmor gör från grunden! Så gott! // Johannes johannesjf@hotmail.com

    SvaraRadera
  22. Skinkmacka med senap är min favorit som jag starkt förknippar till just julen
    snooze37@Hotmail.com

    SvaraRadera
  23. Min favorit är kanske lite tråkig men det är så sjukt gott med hemmagjorda köttbullar. Om jag inte hade varit bättre uppfostrad än så hade jag ätit upp allihop innan någon annan hunnit smaka ;) fjunas@hotmail.com (Jonas Randy på fb)

    SvaraRadera
  24. Åh min favorit är skumtomtar.. i efterrätt..
    femtiotalistisk@gmail.com

    SvaraRadera
  25. Har gillat på facebook :)

    Måste säga att min favorit på julbordet är revbenspjäll!! Men något som är himla gott också som man nästan bara äter vid jul hos oss är brysselkål.. (Jag är väldigt matglad så är svårt att endast välja en sak på julbordet)

    ronjabrann@hotmail.com

    SvaraRadera
  26. Inlagd sill i alla dess olika smaker är ju det allra bästa på julbordet!

    SvaraRadera
  27. min favorit julmat är nog Jansons frestelse! Så himla gott! Och jag har även upptäckt att det blir minst lika gott på havregrädde.

    Carro68@live.se

    SvaraRadera
  28. Jag följer på FB :) Jag älskar mat så det finns så mycket vid jultiden som är favoriter. MEN OM jag måste välja bara en skulle det vara lax. Det är så otroligt gott och nyttigt också!

    kylielarsson@gmail.com

    SvaraRadera
  29. Din gravade lax såg riktigt god ut, det får jag prova. Men annars så är de hemmagjorda köttbullarna min favorit!

    fjunas@hotmail.com

    SvaraRadera

Skicka en kommentar