Träningsresa till Altea, Spanien med Expand & Enjoy

Nu är jag hemma igen efter 5 dagar i Altea, Spanien med mitt goa tjejgäng. Detta blev vår 6:e träningsresa ihop och kanske den bästa.....;-)

Sara och Marie!
Resan arrangerades av två goa tjejer, Sara och Marie som har företaget Expand and Enjoy ihop.
Resan inleddes med gemensam middag i onsdags kväll. Vi kom fram till Altea redan vid lunchtid så efter vi checkade in på rummet (vi bodde på hotell Tossal, jättefint hotell!) tog vi oss ner till stranden, badade lite och åt en härlig lunch. Väldigt lugnt på stranden då detta är "off season" men fortfarande varmt, vi hade runt 28 grader alla dagar. Vi åt god mat på en strandrestaurang och drack Sangria, ett måste när man är i Spanien ;-)

Första lunchen på stranden!

Stranden i Altea är en stenstrand. Rätt så svårt att komma i vattnet men väl i var det väldigt skönt!

På kvällen hade vi gemensam middag då vi fick träffa alla andra tjejer, totalt var vi 27 tjejer på resan. Det bjöds på förrätt, varmrätt, efterrätt och vin. Härligt gäng med tjejer som vi spenderade de nästkommande 4 dagarna med.

Lite av maten vi ätit.

Vi åt ytterligare 2 middagar på hotellet, avslutningsmiddagen åt vi inne i gamla stan på en restaurang som hette Mar & CO. Luncherna intogs även de på hotellet förutom den dagen vi bergsvandrade, då åt vi på en restaurang i Albir som hette Blush. Jättegoda tapas med fantastisk utsikt över havet!

Träningen var ju förstås en stor del av dessa dagar. Vi 4 tjejer var nog inställda på att det skulle bli mycket träning men lite lugnare träning än vad det blev. Sara körde stenhårt med oss, svettades floder och hade världens träningsvärk varje dag men nu så här efteråt känns det fantastiskt skönt. Vi började dagen med pw ner till stranden där vi körde tabata gemensamt, sedan delades gruppen upp i 2 och den ena körde föreläsning med Marie och den andra körde ytterligare stenhårt träningspass med Sara, sedan byttes vi om.

Fantastisk utsikt från berget även om det var väldigt disigt!

Fredagen var dock annorlunda då vi istället bergsvandrade i berget Puig Campana. 4 1/2 h vandring! Det var en otroligt jobbig vandring, träningsvärk och allt, svetten rann men efteråt var det så skönt! Vandringen avslutades med ett dopp i havet, det var vi så värda!

Vi fick härliga tapas på restauran Blush, det var vi så värda efter bergsvandringen!

Avslutningsmiddag

Resan avslutades med morgonträning i söndags och sedan hade vi 4 tjejer flera timmar vid poolen innan flyget gick hemåt på kvällen.

Sista morgonträningen på stranden.

Allt som allt en fantastiskt resa som vi kommer minnas länge eller vad säger ni Tanja, Sari och Ulrika?? Tack till Sara och Marie som fixat allt så himla bra, vi syns garanterat igen! 😍

Avslutar med några bilder ifrån gamla stan i Altea, så himla mysiga gränder!