Dags att börja med LCHF eller lågkolhydratkost?

Nu så här efter sommaren är det många som börjar tänka på vad de äter, börjar träna osv och då vill jag förstås tipsa er om LCHF-mat vilket ju jag tycker är så bra. Sedan jag började med LCHF så har min mage blivit så himla mycket bättre, jag äter inte lika mycket då man blir väldigt mätt på den här typen av mat. Jag ska ju erkänna att jag inte äter strikt LCHF utan jag "unnar" mig annat ibland, tex så äter jag en hel del färskpotatis på sommaren. Om du vill läsa och lära dig mer om LCHF så rekommenderar jag dig att gå in till Kostdoktorn, där finns allt, recept, förklaringar, videos osv.

LCHF-pizza

Mina recept är för det mesta LCHF eller lågkolhydrat men för att göra det enklare att hitta just dessa recepten så kan du klicka på LCHF och lågkolhydrat under "etiketter" som du hittar i högermenyn, du måste dock läsa bloggen på en dator för att se etiketterna tror jag. Så vad väntar du på, leta fram lite goda recept och börja hösten med ny kost och härlig träning!

Kyckling med ramslökssås

Krämig blomkålsgratäng med grillad kyckling

Ugnslagad fläskkotlett

Oxfilé med bearnaisesås och smörstekt spetskål

Pizzabullar

Caesarsallad

Kycklinggratäng med blomkålsris

Sparris med hollandaisesås och pocherat ägg




Kommentarer