Baconbomber med kycklinglårfilé

Jisses vad det har blåst här på västkusten de senaste dagarna. Igår kväll började det dessutom spöregna på kvällen, det kom till och med hagel 😝 Idag har det äntligen lugnat ner sig med vinden. I lördags blåste det också men vi valde ändå att åka ut med båten då det ju var så himla varmt, tror vi var uppe i 26 grader. Några av oss badade, några inte 😊


På em när vi kom hem igen så startade jag grillen såklart. Denna gången var det dags för baconbomber. En baconbomb kan se ut på lite olika sätt, tex har jag en gång gjort en fylld köttfärslimpa som jag lindade in i en sk baconmatta. Den blev supergod men den godaste bomben är nog ändå den som jag gjorde med kycklinglårfilé. Receptet finns sedan tidigare HÄR.

Denna gången valde jag att inte använda en bbq-sås utan tog den som ni ser nedan på bilden. Annars så följde jag receptet. Kycklingen blir otroligt god och inte alls torr, osten rinner lite lagom. Testa om ni inte gjort det, lite pill är det men så värt det!!


Den här ostblandningen har man i mitten.


Härliga bomber på grillen!


Härliga smaker inuti.

Baconbomberna serverades med ugnsrostad färskpotatis och grillad squash och färsk rödlök. En ramslökssås till detta.


Kommentarer