Snabblagade LCHF-tekakor

Äter själv inte så mycket bröd längre utan försöker hålla mig till fröknäckebröd men ibland så bakar jag något bröd och då blir det en LCHF-variant. Nedan recept hittade jag hos 56kilo.se. Det blir inte många tekakor av detta recept så dubbla om du vill ha flera. Det här receptet gå jättesnabbt att tillaga så det funkar bra om du får plötsligt sug efter bröd och vill ha det snabbt ;-)

Färdig smet.

Ingredienser
3 ägg
1 dl keso
0.75 dl mandelmjöl
2 msk pofiber
1 msk fiberhusk
1 tsk bakpulver
lite salt
sesamfrön

Sätt ugnen på 180 grader. Mixa ägg och keso, tillsätt resten och låt stå och svälla ca 5 min. Lägg bakplåtspapper på en ugnsplåt och klicka ut 5 klickar, platta till lite grann. Strössla över sesamfrön och in i ugnen ca 15-20 min.

Låt svalna något och servera med ditt favvopålägg.


lchf-tekakor



Kommentarer