Färska kryddor på tub

Som ni kanske såg så tävlade jag ju ut en Paste-box ifrån Santa Maria förra veckan. Nu har pasterna även nått mig (hade bara den med dill i innan). Snyggt förpackat kom dom och dubbla tuber med vitlök och dill, de kanske visste att jag älskar vitlök ;-)

färska kryddor på tub

Som ni ser finns tuberna i smakerna dill, oregano, vitlök, ingefära och herbes de provence. Den jag spontant känner mest för är herbes de provence, den ser jag massor av användningsområden för tex i grytor, köttfärssåsen, pannbiff, köttbullar, i såser, både kalla och varma mm mm. Den jag har smakat på är dill och den hade jag till en ugnsbakad lax, jättegott blev det, mycket dillsmak!

färska kryddor på tub

Man kan ju tycka vad man vill om sådana här produkter. Onödigt kanske? Lika lätt att själv pressa vitlök, riva ingefära, hacka färska örter osv och det är det ju givetvis, men jag ser ju även att det här kan underlätta för många inkl mig själv när man kanske inte har färska örter hemma eller har lite bråttom eller bara är lite lat helt enkelt ;-)

Innehåller basilika, rosmarin, timjan, kyndel, mejram, solrosolja, salt, olivolja, citronjuicekoncentrat och stabiliseringsmedel.

herbes de provence

Har ni testat? Vad tycker ni om sådana här produkter?? Kommentera gärna 😀 Och jag återkommer såklart när jag testat var och en.




Kommentarer