Volvomuseum och mör kyckling i Crock pot

Bara lördag idag! Känns som det är måndag eftersom jag redan har varit ledig 2 dagar (tor-fre), skönt :-) Igår var vi på Volvomuseet som ligger här på Hisingen, närmare bestämt i Arendal. Har ni inte varit där så kan jag tycka att ni borde göra ett besök, ja i alla fall om ni eller barnen gillar bilar ;-) Dom hade alla sina modeller uppställda från den första till den sista och det är många kan jag säga! Även en XC90 som var byggd av lego! Över 200 000 bitar!

Volvomuseum
En Volvo byggd av Lego och längst ner till vänster själva Helgonets bil ;-)

Medans vi var iväg på museum så skötte min Crock pot matlagningen, ja i alla fall delvis ;-) Jag hade innan vi åkte styckat en kyckling och lagt ner alla delar (inkl skrovet) och sedan hällde jag över den bbq-sås som jag hade stående i frysen, satte på "high" och körde i 4 timmar.

Crock pot
En av mina favoritprylar i köket!

 Kycklingen var helt underbart mör när jag började karva i den, älskar Crock poten :-)

Så himla mör och god kyckling!

Till detta blev det blandade stekta grönsaker, tog det jag hade hemma vilket var spetskål (älskar spetskål!), blomkål, broccoli, purjolök och spenat. Kryddade med salt, peppar, lite ingefära, gurkmeja och vitlökspulver. Supergott och så enkelt!


Idag hoppas jag att jag ska få upp några pallkragar som jag köpte på Plantagen häromdagen. Dom hade faktiskt en hel del att välja på. Köpte 6 st varav en ska stå inne i växthuset, ska köra ett litet experiment med mina tomater men mer om det senare :-)



Kommentarer