Grönsakstillbehör på Vegetariska dagen

Vegetariska dagen idag! Ännu en dag att fira ;-) Ja, vad ska man säga om dessa dagar men ja, ja... Jag är definitivt inte vegetarian men jag äter mycket, mycket grönsaker. Jag får ju inse att jag inte har ett enda helt vegetariskt recept på bloggen men jag vill ändå tipsa er om goda grönsakstillbehör som kanske passar idag eller en annan dag ;-)

Mina grönsakslådor, dom har jag gjort i olika varianter tex den HÄR med harivot verts, tomater och squash eller varför inte den HÄR klassiska med bara haricot verts.

Tian
Den här årstiden ska man givetvis äta kål och den här brysselkålsgratängen är fantastiskt god! Och för att hålla den vegetarisk så tar du givetvis bort baconet ;-)

Brysselkålsgratäng

Vi fortsätter på kåltemat, färgglad kålsallad, väldigt god!

Kålsallad.
Vill ni ha flera tips på grönsakstillbehör så kika in på etiketten "Grönsaker" i högermenyn, finns massor av gottigt ;-)

Kommentarer