Ketosmoothie med spirulina och klorella

Receptet på den här sk "ketosmoothien" kommer ifrån Martina Johansson som har tagit fram några kostscheman för dom som vill komma in i ketos. Vad ketos är kan du läsa om HÄR.

ketosmoothie
Grönt är skönt ;-)


Jag har tänkt att följa hennes kostscheman men det får bli om några veckor när vi är hemma ifrån Grekland tänkte jag. Dock så har jag testat ett av hennes recept och det är den gröna ketosmoothin. Mycket nyttigheter i den här kan jag säga!

Ingredienser
1 dl deciliter is
1 tesked klorella
1 tesked spirulina
1 matsked kokosolja eller MCT-olja
1 avocado
Juice från ½ citron
knapp deciliter frusen spenat eller några nävar färsk
2 stora myntablad
1 tesked riven ingefära
Vatten att fylla upp glaset med


Mixa ihop alla ingredienser och drick! Inte godaste smoothien jag ätit men helt ok och med tanke på alla nyttigheter som ingår så dricker jag den mer än gärna. Den här kommer jag fortsätta med! :-)




Kommentarer