Grekisk sallad med Epiros - en fantastiskt god fetaost

Söndag och sista dagen på semestern..... Suck, alltid lika trist när semestern är över men men, bara att bita i det sura äpplet och gå upp imorgon bitti. Som tur är har jag en veckas semester att se fram emot längre fram i höst då vi ska till Grekland :-)

Epiros

Och på tal om Grekland så vill jag tipsa er om en väldigt god fetaost som jag köpte på Citygross. Har faktiskt inte sett den någon annanstans men den kanske finns i flera affärer. Den heter iallafall Epiros. En "låda" som fetaosten ligger i tillsammans med vätskan. Den var så himla god! Krämig och rätt så mild, hela familjen mumsade glatt i sig och tyckte den var ovanligt god. Nästa gång får jag se till att köpa på mig fler paket ;-)

Jag gjorde iallafall en grekisk sallad av en del av osten. Mina egenodlade tomater, så himla goda, fetaosten, olivolja, rödvinsvinäger, lite gurka, oregano, salt och peppar. Mums!

grekisk sallad




Kommentarer