Födelsedagsfirande med tacos, glass och jordgubbar

Idag är det ingen vanlig dag för idag är det Isabellas födelsedag :-) Min dotter fyller 10 år idag, stort såklart!
Grattis min stora tjej!

I söndags hade hon kalas för sina kompisar, det blev biokalas, idag var vi bara hemma vi i familjen och mös. Bella fick välja vilken mat hon ville ha vilket blev tacos och jordgubbar och glass till efterrätt.


Jag gör ju alltid guacamole till min tacos, vanligtvis gör jag den själv, superenkelt, du hittar mitt recept HÄR. Denna gången testade jag en guacamolekrydda ifrån Spicemaster. Det som är bra med dessa kryddor är förutom att dom är ekologiska också är fria från tillsatser, processat salt och socker, bara kryddor. Just den här innehåller lök, koriander, citronskal, havsalt, oregano, vitlök, chili, svartpeppar och spiskummin. Blandade den med creme fraiche, avocado och lime, blev jättegott!

Riktigt goda svenska jordgubbar!




På söndag ska vi ha kalas för släkten, får nog bli grillat då, enklast och godast när man är många ;-)



Kommentarer