Chiapudding med hallon och kokos

Jag försökte göra chiapudding för ett bra tag sedan men då blev den verkligen inte bra, vet inte vad jag gjorde för fel men den misslyckades verkligen. När jag var hos min kompis Tanja för några veckor sedan så bjöd hon mig på en väldigt god chiapudding med hallon som jag naturligtvis tog receptet på. Gjorde den själv häromdagen och den blev jättegod, väldigt mäktig och mättande men god.

chiapudding


Ingredienser för 2 portioner
2 msk chiafrön
2 dl kokosmjölk
1 dl hallon
lite vaniljpulver
ev en skvätt honung
ev kokosflingor

Mixa eller rör runt allt utom fröna. Blanda sedan i fröna och häll upp i glas. Ställ i kylen under natten och servera sedan till frukost med lite färska hallon eller blåbär och kokosflingor på toppen.

Chiafrön är rik på omega 3, zink, kalcium, fibrer, protein och c-vitamin. Dom är dessutom glutenfria! Chiafröet stärker naglar, hud och hår. Så....ät chiafrön oftare, jag brukar tex ha dom i smoothie.





Kommentarer