Äntligen har vi flyttat in!

Ja, äntligen har vi kommit in i huset! I tisdags hade vi slutbesiktning och då fick vi nycklarna. Sedan ägnade vi eftermiddagen åt att städa då huset bara var sk "byggstädat". På onsdagen hade vi slutsamråd med kommunen och sedan var det ok att börja flytta in. I natt var första natten vi sov i huset, vilken känsla :-)

Visar er lite bilder på hur det såg ut innan vi började möblera. Hur det ser ut efter kommer ni också få se såklart men just nu är det lite stökigt med kartonger och säckar överallt ;-) Det första vi ska köpa nu är en stor garderob som vi kan ha i sovrummet så vi kan packa upp alla kläder.

hjältevadshus
Framsida, här ska vi givetvis fixa till, göra en snygg entré med trappa och göra stenläggning och rabatter.


På kortsidan blir det altan, dörr direkt ut från köket.

Här ska det bli altandäck och gräsmatta, längst bak ser ni mitt växthus som vi hållt intakt.


Baksidan


Soffan som vi beställt från Mio levererades direkt hem.

inr
Badrummet

Badrummet

Mitt fina kök, nu ska det börja lagas mat igen!


Taget från köket ut mot vardagsrummet. 

Nu njuter vi i vårt nya hus genom att bara slappa i soffan och äta chips, ja, barnen äter iallafall ;-)

Nu ska jag komma igång med min matlagning igen och det betyder ju också förstås fler blogginlägg :-)





Kommentarer

  1. Så fint ! Jag e jätteglad för er skull. Jag såg gardinerna idag :-) grattis å all lycka!!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar