Bönpasta med laxsås

Har ni testat bönpasta? Jag brukar äta det ibland när suget på pasta slår till, vilket inte är så ofta nu för tiden men det händer ;-) Jag brukar köra på Risentas bönpasta.

Den här gången gjorde jag en laxpastasås så då passade det ju perfa med en bönpasta till mig, dom andra fick vanliga tagliatelle. Så himla gott blev det, älskar mina medelhavssmaker, tröttnar aldrig :-)

Mums!

Ingredienser
en bit laxfilé
en gul lök
2 vitlöksklyftor
en knippe sparris
3 dl vispgrädde
1 dl creme fraiche
torkad oregano
salt och peppar
oliver
ett gäng kantareller
olivolja och smör

Hacka lökarna och fräs i olivolja och smör. Tillsätt kantarellerna och fräs ytterligare någon minut. Häll i grädden och creme fraichen, låt koka upp, tillsätt sparrisen i mindre bitar.

Skär laxen i mindre kuber, salta och häll sedan i såsen. Låt puttra i ca 7-10 min, under tiden kokar du pastan.

Servera med massor med riven parmesanost och gärna ett glas rött! Njut :-)



Kommentarer