Paleosmoothie med jordgubbar - perfekt efter morgonträningen

paleosmoothie

Jag föredrar att träna på morgonen innan frukost vilket ju inte alltid är så lätt att få till så i mitt fall blir det mest på helgerna jag kör med det och på ledigheter osv. Efteråt så är jag oftast inte så vrålhungrig utan jag vill ha något lätt att äta men jag vet ju samtidigt att det är väldigt viktigt att få i sig rätt saker efter ett hårt träningspass såsom proteiner och bra fetter. Därför tycker jag det är så himla bra att kunna slänga ihop en smoothie mixad med alla bra grejer man behöver såsom ägg, bär och fett. Så här gjorde jag min senaste smoothie, fullpackad med färska jordgubbar ;-) Den här är ju mjölkfri så perfekt för dom som äter Paleo.

Ingredienser ett stort glas
ett pkt Garants kokosgrädde (eller någon annan krämig sort)
250 g färska jordgubbar (eller frysta)
några frysta hallon
1 msk kokosolja (jag använde en med citronsmak)
1 tsk chiafrön
ett helt ägg
ev lite honung

Mixa allt i en hög skål med mixerstaven och häll upp. Jättegott och är du orolig för det råa ägget så känns inte ens smaken av det ;-)

jordgubbssmoothie




Kommentarer