Första omgången fröer har kommit!

runåbergs fröer

Äntligen så är tiden kommen då man kan börja sätta händerna i jorden igen ;-) Fick hem en första omgång fröer idag ifrån Runåbergs fröer (ska beställa ytterligare fröer ifrån Gourmetgarage också). I år blir det bara ekologiska fröer, känns rätt i tiden tycker jag :-) Lite dyrare men det får det vara värt!

nero di toscana

Testar några nya tomatsorter i år men återkommer till det senare när det är dags för sådd. Helt nytt för i år blir svartkål, närmare bestämt "Nero di Toscana". Det är ju så himla gott med svartkål och det här med att man kan skörda mitt i vintern gillar jag. Hoppas jag slipper kålfjärilslarverna bara..... Några tips för att slippa dom???

Jag tror att kål vill ha mycket kväve och kalium (rätta mig om jag har fel) så tången jag var nere och plockade på stranden härom dagen kommer bli perfekt gödning!

tång
Tångplockning på stranden!




Kommentarer