Black bean spaghetti med köttfärssås

black bean spaghetti

Jag brukar ju för det mesta bara ha stekta grönsaker till min köttfärssås men ibland vill man ju faktiskt ha något som i alla fall efterliknar riktig pasta. Då passar den här bönpastan som jag fick testa häromdagen väldigt bra. Jag fick hem lite produkter ifrån Nutri-Nick, bland annat den här pastan som består av svarta bönor och vatten, naturligt gluten- och vetefria och inte våldsamt mycket kolhydrater, 16,2 närmare bestämt. Även bra att dom innehåller mycket protein, ca 45 g.

Lite speciell konsistens på denna pasta, lite gummiaktig faktiskt men smaken var det inget fel på. Jag kan tänka mig att jag ibland kan ersätta mina stekta eller strimlade grönsaker med dessa bönspaghettisar :-)

Har du testat?? Om inte så hittar du dom bland annat på Bodystore, HÄR.


I botten har jag färska spenatblad, sedan bönpastan och köttfärssåsen och avslutningsvis riven parmesanost.






Kommentarer