Hamburgare av högrevsfärs på grillen

Idag har vi packdag här hemma. Drar till Danmark imorgon bitti, närmare bestämt till Lalandia. Ska bli kul! Vi har varit där flera gånger tidigare så vi vet att vi blir nöjda :-) Har ni varit där?? Inledde dock dagen med ett löppass. Det är ju så himla skönt nu när man kan träna på morgonen innan frukost, gör hela dagen! Testa att träna på morgonen om ni inte gjort det!

Hamburgare färdiga för grillen!

Grillen fortsätter att gå varm här hemma. Jag tycker det är allra roligast att laga sådant som tar lång tid på grillen men denna gången blev det en kortis, nämligen hamburgare. Använde mig av högrevsfärs som ju är det bästa för hamburgare. På min som var utan bröd (hade salladsblad istället) hade jag cheddarost, hemmagjord hamburgerdressing, tomater och lök. Mumsigt gott! Dressingen är supergod och jätte enkel att göra :-)

Ingredienser hamburgerdressing
1½ dl ketchup
100 g bostongurka
100 g majonäs
1 gul lök

Hacka den gula löken fint och blanda ihop med övriga ingredienser.


Hamburgarna grillade jag givetvis på direkt grillning, tar bara några minuter per sidan. Måste också visa er vad jag köpt till grillen. Har ju alltid kört med tändvätska innan men nu använder jag en sådan här sk skorstenständare ifrån Weber. Funkar så himla bra, går snabbt och det är smidigt och man slipper den äckliga tändvätskan!! ;-)



Gjorde en coleslaw till hamburgarna. Strimla vitkål, morot och majrova (kan uteslutas). Blanda ihop med en del majonäs och en del creme fraiche, en skätt vitvinsvinäger, salt och peppar. Klart!

Ha en go dag!



Kommentarer