Vinnare i fototävling och helgen så långt

Hoppas helgen varit bra för er så här långt?? Min helg inleddes väldigt trevligt, fick på fredagskvällen reda på att jag vunnit andra pris i Bohus Coast fototävling som de hade på Facebook. Jättekul verkligen! Kortet som jag bidrog med ser ni nedan. Det är en bild ifrån Björlanda strand som inte ligger långt från där jag bor. Just denna brygga var faktiskt med i serien Ettor och Nollor som gick på SVT för ett tag sedan, alltid kul när man känner igen sig i filmer och serier ;-)

björlanda strand

Igår inledde vi morgonen tidigt med att åka till Lek & Buslandet eftersom Isabella skulle dit på kalas då en av hennes skolkompisar fyllde år. Hela familjen åkte så vi lät Rasmus leka i den delen som är för de mindre barnen, väldigt populärt kan jag meddela ;-) Han tyckte det var toppen! Jag åkte sedan vidare till frisören, dags för klippning och färgning av de små grå ;-) 3½ timme i frisörstolen! Jobbigt värre men det blev lyckat så jag är helnöjd :-)


 Efter middagen så bestämde vi oss för att åka iväg till Kvarnbyn som ligger i Mölndal. Jag hade sett att de har så fin fors där och ville gärna ta kort på den. Mäktigt värre var det! Vilken fors och vilket dån. Lång slutartid på detta fotot ger det vita silkeslena vattnet, älskar lång slutartid på vatten!

Kvarnbyn Mölndal

Nu ska jag strax sätta igång med mina sådder, känner att jag ligger lite efter, idag ska det bland annat sås purjolök, gul lök och butternut squash sedan blir det lite rensning i rabatterna. Våren är här!!

Kommentarer