Än kan man skörda i grönsakslandet :-)

vitlök
Primour tittar upp ;-)
Det känns som att det var länge sedan vi hade en sådan här mild vinter. Det är inte många gånger temperaturen gått under nollan, i alla fall inte här på västkusten. Mina vitlökar som jag satte i november har kommit upp en 10 cm. Vet faktiskt inte om det är bra eller dåligt men kommer det en rejäl frostknäpp och vi inte har någon snö så antar jag att de tar skada...... Någon som vet??

persilja

purjolök

Persiljan kan jag fortfarande skörda av, den är riktigt fin faktiskt :-) Purjolöken likaså. Den har mjuknat litegrann men det är absolut inget fel på den. Lite skoj är ju faktiskt att brysselkålen som jag totalt misslyckades med (fick kållarver och växte inte) har fått små små huvuden. Jag kommer nog inte kunna skörda dem men visst är de söta ;-)

brysselkål

Men men, jag vet ju av erfarenhet att i feb-mars kan det komma rejäla köldknäppar och då finns det nog inte mycket kvar att skörda! Nu ser vi fram emot en ny odlingssäsong, ska sätta mig med frökatalogen snart och göra första beställningen, kul!

Kommentarer