Julpynt och pannkakor

Härligt! Idag kom jag äntligen igång med träningen igen! Vi har ju varit dåliga hela familjen här under ca 2 veckor och nu kände jag äntligen att halsen kändes bra igen, man ska ju inte träna om man har känning i halsen som ni säkert vet ;-) Jag körde hemmaträning till dvd:n Mage, rumpa & lår, go genomkörare!

julpynt

Igår fick jag äntligen fram mitt julpynt, har en förkärlek för småtomtar som har ett visst utseende....svårt att förklara men ni kan ju kika på bilden ovan så kanske ni förstår :-) Har en hel armé här hemma ;-)

Igår vid något svagt ögonblick så lovade jag barnen att jag skulle laga pannkakor idag...pust...ja, det var ju bara att ställa sig och laga pannkakor när vi kom hem. Det tar ju sådan tid tycker jag men jag körde dubbla stekpannor så gick det lite snabbare ;-) Själv äter jag inte dessa pannkakor med tanke på att de innehåller vetemjöl men dottern Isabella älskar dem! Så här gör jag dessa pannkakor:

Ingredienser
50 g smör
4 dl vetemjöl
½ tsk salt
en nypa vaniljpulver
8 dl mjölk
4 ägg
smör att steka i

Börja med att smälta smöret och ställ åt sidan.

Blanda ihop de torra ingredienserna. Tillsätt hälften av mjölken och blanda runt, tillsätt sedan resten. Blanda i ett ägg i taget. Ställ in skålen i kylen och låt stå en timme. Stek sedan pannkakorna i smör, snåla inte ;-)

pannakakor

Nej, nu har barnen lagt sig och det är dags för lite vuxentid! Idag är det näst sista avsnittet av Homeland, ni följer väl??

Kommentarer