Ostomelett med "extra allt" :-)

omelett

Idag tog jag en "halvdag" från jobbet. Åkte hem och tog det lugnt, gjorde mig en supergod omelett med massa ost och annat gott. Så enkelt och gott med omelett tycker jag, man tager lite vad man har hemma helt enkelt :-) Så här gjorde jag idag:

Ingredienser 1 port
3 ägg
1 msk vispgrädde
salt och peppar
½ liten gul lök
några skivor squash
3 körsbärstomater
3 bitar brieost
en liten bit saganakiost, funkar givetvis lika bra med fetaost
några basilikablad
kokosolja eller smör
lite keso
ruccola och spenatblad
en skiva prosciotto
en skiva salami

Vispa ihop äggen med grädden, salt och peppar och ställ åt sidan. Skär upp squashen i mindre bitar och även löken.

Smält kokosfett eller smör (eller både och) i en liten stekpanna. Släng i löken och squashen och stek på någon minut. Tillsätt äggblandningen och blanda runt lite så grönsakerna fördelar sig över hela omeletten. När omeletten stelnat något lägg på brieosten och saganakiosten. Dela körsbärstomaterna och lägg även de över omeletten. Strö över några basilikablad. Försök att få över den lite snyggt på en tallrik och servera med köttet, lite keso och sallat, tex ruccola och spenatblad. Klart!!


När sambon kom hem så tog jag mig en skön pw i solen, vilken höstdag vi haft idag! Sköööönt! Nu har vi ätit tacos och barnen ska strax i säng. Sedan ska jag och sambon äta hummer :-) Mums!! Kan aldrig bli för mycket hummer...eller?? ;-)

Kommentarer

Skicka en kommentar