Enkel men god mat och äppelmos

Ja, dåligt med inläggen här men det har inte blivit några kulinariska maträtter här under veckan, bara enkel men givetvis väldigt god mat ;-) Till exempel så blev det grillad fläskkarré med en sallad och snabblagad bearnaisesås häromdagen. Jättesimpelt men gott, mättande och nyttigt!

snabblagad bearnaisesås

Gick och plockade nerfallna äpplen igår som jag gjorde ett gott äppelmos på. Jag har tidigare haft socker i min äppelmos även om jag inte haft speciellt mycket men denna gången ville jag helt utesluta sockret. Jag tog istället några matskedar stevia strö. Det gick jättebra, äpplena var så pass söta i sig så man saknade absolut inte sockret. Mycket gott! Ska nog försöka få till lite äppeljuice också. Har en råsaftcentrifug som jag tyvärr inte använder speciellt mycket eftersom jag tycker det är så otroligt tråkigt att diska den efteråt ;-) Men till helgen måste jag ta tag i detta, vill ju inte att äpplena ska ligga och ruttna bort!

äppelmos


Vad kan man mer göra av äpplena?? Utan socker då förstås ;-) Tips mottages gärna!!

Kommentarer

Skicka en kommentar