Fredagsmys med skaldjur inledde helgen + lite bebismys

Sorry för tystnaden här på bloggen! Jag har varit iväg på ett två dagars avdelningsmöte så jag kom hem igår eftermiddag. Helt slut i huvudet efter två intressanta dagar med mycket bokstäver fram och tillbaka ;-)

Det är inte alltid helt lätt att äta lågkolhydratkost när man är iväg så här, beror ju väldigt mycket på vad det serveras för mat. Maten var supergod men lite väl snåla portioner. Vi fick tex kalvfilé i torsdags kväll vilket var jättegott men det var bara tre små ynkebitar, ingen stor mängd sås och mathavre (som jag ju inte äter). Inte så lätt att bli mätt på detta då förstås men men, jag hade garderat upp mig med lite extra hemifrån såsom tex en påse nötter så jag klarade mig ;-) Frukosten däremot var en sådan där härlig hotellfrukost med massor med godsaker.

Kalvfilé med mathavre och pyttelite sås ;-)

När jag kom hem på fredagen så var det kramkalas med barnen, sedan när de hade lagt sig så tog jag och Jonny fram stora skaldjursfatet och en flaska champagne. Vi hade ju vår förlovningsdag i måndags men firade inte så värst mycket då utan tyckte det var bättre att fira lite mer igår istället. Gott, gott, älskar skaldjur!

skaldjurstallrik
Kräftor, räkor, aioli och chilisås.


Idag har vi varit iväg och hälsat på en liten bebis, mys pys. Jonny har ju faktiskt blivit farfar (han har en son sedan ett tidigare förhållande) och jag har väl blivit "plastfarmor" då ;-) om man nu kan kalla det så (????). Jättefin liten kille såklart och Jonny var stolt som en tupp :-)


Vi har grillat ikväll men vad den middagen bestod av tänkte jag vänta med att berätta tills imorgon! Ha nu en skön lördagskväll!!

Kommentarer