Middag på Hotel Novotel

Älvsborgsbron, Novotel
På kajen nedanför hotellet ser det ut så här! Fotot är taget av min syster Susanne :-)
När min pappa fyllde 70 år i november så valde vi att gå ut med hela familjen och släkten och äta på Hotell Novotel som ligger här i Göteborg, närmare bestämt vid Klippan. Novotel är ett stort hotell som har både konferens och restaurang och jag hade bara hört gott om de innan. Smakmässigt var det inget fel på maten vi fick in men en del var kallt, en del fick sin mat väldigt sent, bland annat min pappa som ju var den som fyllde år, servitrisen visste inte vad maten innehöll mm mm. Ja, det var mycket som gick snett den kvällen och som förklaring till det här (som vi fick senare efter vi mailat och klagat) var att de fått många akuta sjukdomsfall i personalen den dagen och fått ta in extra personal som var helt nya och inte kände till menyn och inte hade vanan inne. Ja, det kan man ju tycka vad man vill om men vi fick tillslut ett presentkort som plåster på såren och just detta presentkort använde vi av oss igår :-)


Nu var vi inte lika många med på middagen den här gången men vi var helnöjda med kvällen. Maten var god, den var inte kall, alla fick maten samtidigt och servicen var perfekt :-) Precis som det ska vara! Bra också att det inte är några problem att ta med barnen hit, det finns en lekhörna och en barnbuffé, kritor, papper osv, perfekt för uttråkade barn ;-)

ankbröst, kaffe karlsson

Maten då, jo, jag beställde in ankbröst, vet inte ens om jag ätit det innan så det var jag ju bara tvungen att testa ;-) Till ankan blev det en karljohansvampsås och coleslaw. Mycket gott allting! Till efterrätt blev det en Kaffe Karlsson som intogs på deras terrass då solen till slut tittade fram. Utsikt över Älvsborgsbron, havet och båtarna, familjen samlad och en Kaffe Karlsson i handen. Ja, då leker livet!

Barnen som var med, Rasmus (med sår i pannan ;-), Isabella och Nick (systerns yngsta pojk).

Kommentarer