Första potatisen skördad!


Eftersom vi ska ha middagsgäster imorgon och jag vill bjuda på min egenodlade potatis så var jag tvungen att kolla under en av plantorna så det verkligen var färdiga potatisar.............och det var det ;-) Allt är ju mycket senare i år. I vanliga fall brukar jag ju kunna skörda första omgången redan vid midsommar..... men men, bättre sent än aldrig. Just denna sorten som jag skördade idag heter Solist som är en tidig potatis. Blev årets potatis 2013 och är tydligen en favorit i på restaurangerna. Som ni ser kommer den inte behöva skalas, skönt! Hur den smakar....ja, det får vi se imorgon :-)

Nu är det dags att stänga ner datorn, slänga in sista barnet i sängen och sätta mig med sambon i soffan och ta det lite lugnt med en film, ha nu en go fredagkväll på er!

Kommentarer

  1. Härligt med egen potatis! Jag hoppas kunna börja skörda min lagom till semestern som börjar om en vecka. Egenodlad potatis och matjessill i pergolan, det ÄR sommar.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar