Ibland är det enkla väldigt gott :-)


Det är inte varje dag som jag lagar "avancerad" mat om ni nu trodde det ;-) Nej, ibland blir det superenkel mat så som det blev idag. Stekt korv med broccoli- och blomkålsmos! Jättesnabblagat och jättegott! Man måste ju inte äta efter lchf eller GI för att göra detta goda mos tycker jag. Det går ju dessutom mycket snabbare att tillaga än vanligt potatismos ;-)

Ingredienser
ett broccolihuvud
ett halvt brolmkålshuvud
en klick philadelphiaost
en skvätt grädde
salt och peppar

Börja med att dela upp broccolin och blomkålen i mindre bitar. Börja med att koka blomkålen några minuter, lägg sedan i broccolin och koka till de blivit mjuka. Ta fram vispen och vispa till ett mos ihop med övriga ingredienser. Se upp, det skvätter rätt så mycket ;-)
 
Servera med stekt eller grillad korv, klart, snabbt och gott!


Imorgon är jag ledig igen. Vi ska på studentmottagning imorgon. Det är Jonnys (min sambo) son Robin som tar studenten från Lerums gymnasiet och vi ska dit och gratulera honom. Ska bli kul, hoppas vädret håller i sig bara!! Ha en go kväll!

Kommentarer

  1. Mmm grymt gott! När jag gör broccolimos brukar jag ibland ha i citronsaft eller soltorkade tomater! Det är konstigt jag gillar inte broccoli och blomkål annars, men när jag gör mos då gillar jag det! :)

    Kram C <3

    SvaraRadera

Skicka en kommentar