Grillad korv med sötpotatis och gräslöksdipp

Ahh, detta härliga vårväder. Vi hade över 23 grader igår, så skönt! Det är så härligt att komma hem och bara gå rätt ut i trädgården, slippa sitta inne efter en hel dag av innesittande på jobbet. Barnen tycker nog det är lika skönt dom, att kunna gå rakt ut i trädgården utan massa kläder och leka :-)



Vi åt rester ifrån onsdagen som bestod av grillad korv med sötpotatis och en god gräslöksdipp till. Kryddrabatten fullkomligt svämmar över av all gräslök just nu, ingen chans att vi kan använda allt det så det mesta får gå i blom helt enkelt, dom är ju himla vackra gräslöksblommorna så det gör ju inget.

Ingredienser dippsås
1½ dl turkisk yoghurt
1½ dl creme fraiche
en skvätt olivolja
salt och peppar
en näve hackad gräslök
lite flytande honung
 
Blanda ihop alla ingredienser och låt stå i kylskåp en stund innan servering.

Efter några timmar när jag smält maten så gav jag mig ut på min löprunda. Gick sådär idag, det var ju så himla varmt, borde nog väntat ytterligare någon timme men men....nästa gång så kanske jag får tänka ett steg längre ;-)

Nej, nu ska jag fundera lite på hur fredagsmiddagen ska se ut, har inte bestämt mig ännu ;-) Ha nu en trevlig fredagskväll på er!

Kommentarer