Nyheter ifrån Pågen

Ja, då var det dags för en låda med nyheter ifrån Pågen igen. Eftersom jag är med i något som kallas Pågens brödpanel så får jag ibland hem en låda med diverse nyheter, denna gången innehöll lådan två bröd och två bull/muffinspaket.


Pågen Fina: ett bröd bakat på vetemjöl och råg med äppelsylt i. Fina är ett färdigskivat bröd som vi tyckte passade mycket bra till att rosta. God smak tyckte vi men varken mer eller mindre än så, vi ger betyget 3 av 5.


Pågen dinkelklämmor: ett fullkornsbröd gjort på dinkel- och vetemjöl med havregryn, dinkelkärnor och linfrön. Ett bröd precis i min smak! Jättegott och det känns också  nyttigt, vi ger betyg 4 av 5, en stark 4:a kan tilläggas :-)


Pågens crémefyllda muffins äppelkaka och vanilj: ja, vad ska man säga om denna typen av muffins, smaken finns ju där men den känns inte äkta. När jag äter dessa så längtar jag efter mina egenbakade äppelmuffins, man vill liksom ha mer av den äkta varan. Nej, dom funkar nog om man behöver ha fika snabbt men inte mer än så, betyget blir 1 av 5.


Pågen Gifflar Choko: ja, dom klassiska gifflarna har fått smak av choklad. Gifflar funkar ju alltid, när jag äter dom så försöker jag att inte tänka på alla tillsatser som är i dom (för det är det), dessa med chokladsmak funkar också, rätt så goda faktiskt, vi ger betyget 3 av 5.

Av dessa produkter så kommer jag defenetivt fortsätta att köpa Dinkelklämmorna (jag har faktiskt redan köpt dom). Gifflarna kanske också kommer med i matkorgen men muffinsen får stanna i butikshyllan.

Alla bilder är ifrån Pågen.se

Kommentarer