Första potatisen och ett stort grattis!


Ja, vi skördade våran första färskpotatis idag, dock inte den som jag odlar ute utan detta var ifrån de två spänner som jag odlat i. Inte blev det mycket inte men fina var dom iallafall :-)

Idag fyllde min underbara dotter Isabella 6 år! Detta ska firas i dagarna två i helgen så idag fick hon själv välja vad vi skulle göra efter dagis, valet föll på Slottskogen och när jag frågade henne vilken mat hon ville äta om hon själv fick välja så valde hon hamburgare ;-) Hmm, kanske inte hade varit mitt första val men.... hon fick ju såklart bestämma!

För er som inte känner till Göteborg så bra så är Slottskogen en stor park mitt i centrala Göteborg med både stora grönytor och skog med en djurpark. Dessutom så finns det en stoooor lekplats som heter "Plikta" som är nyrenoverad. Det har verkligen blivit jättebra och Isabella hade jättekul och skulle testa varenda grej. Så nästa gång ni är på besök i Göteborg och har barn så glöm inte att besöka Plikta!
När man fyller 6 år så är det dags för ny cykel :-)


Grattis på 6 års dagen min stora tjej ♥

Kommentarer

  1. Grattis till dotra di ;)

    Så fina potäter... Jocke var och kikade i landet förra veckan men ännu var de liiite för små... men till midsommarn är de perfekta och ska med på våran resa :) Alldeles vita och härliga var de :)
    Finns det något godare än de första egna nypotatisarna :)

    SvaraRadera
  2. Vilka fina potatisar! Jag har tre stycken i en kartong i växthuset och hoppas på potatis snart. Plantorna blommar nu. När vet man att potatisarna är färdiga? /Catarina

    SvaraRadera
  3. Catarina: alla potatissorter blommar inte men om dom blommar så är det ungefär då man kan räkna med att potatisen är klar. Stick ner handen och känn efter lite lätt utan att förstöra för mycket.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar