Regnet öser ner.... :-)

Så här fint blommar inte min gulsippa idag när regnet faller ner.
Ja, i normala fall så gillar jag ju inte regn och börjar det väl regna här i Göteborg så slutar det ju aldrig men....mina odlingslådor och grönsaksodling behövde verkligen regnet :-) Vi grönsaksodlare är väl lite konstiga där men ibland så välkomnar vi faktiskt regnet! Finns ju dock en stor nackdel, se bilden nedan:
Grrr, hatar dom!

I förrgår hade vi faktiskt lite frost här på morgonen men jag hoppas verkligen innerligt att mina blåbär inte tog skada av detta som dom gjorde förra året. Då, precis när dom stod i blom så kom en rejäl frostnatt och skörden var förstörd! Jag som brukar få massor med blåbär i min trädgård fick knappast ihop en dl :-(
Det ser ut att bli massor med blåbär, bara frosten håller sig borta!!!
För övrigt går det framåt i odlandet, jag har sått det mesta, det som är kvar är bönorna som jag väntar lite med, annars är allt i jorden, antingen i lådorna eller i växthuset. Har redan skördat rädisor som jag odlat i min drivbänk.

Som ni ser så växer potatisen som jag satt i spänner jättebra. Kanske blir det färskpotatis till midsommar?!
Jag har två stycken spänner i växthuset, blir några kastruller iallafall.
Köpte en sparrisplanta häromdagen i växtbutiken, blir som ett litet test för att se om sparrisen trivs här hos mig, gör den det blir det flera nästa år.
Vet inte om sparrisen trivs här, jag har ju lerjord, inte sandjord som sparrisen vill ha.
Har börjat ställa ut diverse olika krukor för avhärdning utanför växthuset varje dag, här ser ni bland annat en del av kryddorna som ska få sin egen hörna på altanen så småningom.

Ja, nu får vi hoppas att det inte blir allt för mycket regn framöver med tanke på att Lisebergs trädgårdsdagar drar igång imorgon. Förhoppningsvis blir det bättre väder till helgen så jag kan gå då, måste ju shoppa lite :-)

Ha en bra dag på er!!

Kommentarer

Skicka en kommentar